Wiewiórki

Język angielski w oddziale dzieci trzyletnich - Wiewiórki

maj 2020r.


1. I live in Poland.

Cele:

- dziecko zna nazwę swojego kraju, opisuje flagę,

 

            Dziecko koloruje flagę Polski i opisuje ją.

            This is a flag.- To jest flaga.

            Red – czerwony

            white – biały

 

2. I'm a firefighter.

Cel:

- dzieci zapoznają się z zawodem strażaka,

 

Piosenka „Firefighter!” („Strażak”) https://www.youtube.com/watch?v=Q-wTDSh3R5g

Where are you? - Gdzie jesteś?

Here I am. - Tu jestem.

How do you do? - Jak się masz?

 

 

3. My family.

Cele:

- dzieci powinny nazwać członków rodziny,           

 

Śpiewanie i inscenizowanie   piosenek : „Finger family song”, „Baby shark”

https://www.youtube.com/watch?v=BSUjPAT4v2c

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

 

Family – rodzina

daddy -tata

mummy – mama

brother – brat

sister – siostra

baby – dzidziuś

grandma- babcia

grandpa – dziadek

 

  1. I love you.

Cele:

- dzieci powinny recytować i inscenizować wiersz.

 

            Mummy, daddy I love you (przykładają rączki do serca, wskazują na rodziców)

            Kiss me (wysyłają buziaczka)

            Hug me (obejmują się rączkami)

            Love me too (przykładają rączki do serca, wskazują na rodziców)

            Walk and run and jump with me (maszerują, biegną w miejscu, podskakują)

            Eat and drink and go too sleep (udają, że jedzą, piją, kładą się spać)

            Mummy, daddy I love you (przykładają rączki do serca, wskazują na rodziców)

            Kiss me (wysyłają buziaczka)

            Hug me (obejmują się rączkami)

            Love me too (przykładają rączki do serca, wskazują na rodziców)

 


ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MAJ 2020 r.

DLA DZIECI 3 –LETNICH „WIEWIÓRKI”


TEMATYKA KOMPLEKSOWA

1. „POLSKA- MOJA I TWOJA OJCZYZNA”                                       

2. „POZNAJEMY PRACĘ STRAŻAKA”                                               

3. „MAMA I TATA SĄ WAŻNI”         


               

ZADANIA WYCHWAWCZO - DYDAKTYCZNE I OPIEKUŃCZE

1. Budzenie przywiązania do swojego kraju, kształtowanie patriotyzmu i tożsamości narodowej, zwrócenie uwagi na symbole narodowe: flaga, godło, hymn

2. Zapoznanie z zawodem strażaka i jego użytecznością społeczną, zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa związane z zawodem strażaka

3. Uczenie się poprzez zabawę serdecznych zachowań wobec bliskich osób: kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do rodziców; wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym, pomoc przy rożnych pracach domowych

                               


 

 

 

 


"Malutki baranek ma złote różki,

pilnuje pisanek na trawce z rzeżuszki, 

gdy nikt nie widzi chorągiewką buja

i cicho beczy wesołego Alleluja."



 Kochani Rodzice i Drogie Dzieci!!!


Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzymy Wam przede wszystkim zdrowia, spokoju i samych radosnych chwil. A Wam kochane dzieci dodatkowo życzymy, aby uśmiech nigdy nie znikał z Waszej buźki, a słonko świeciło dla Was najjaśniej.


Życzą pani Ania, pani Ela i pani Karolinka

 

 


Witajcie drodzy Rodzice, dzień dobry kochane WIEWIÓRKl

Przedstawiam  kalendarz naszych działań na drugą połowę marca, które w związku z niebywale trudną sytuacja niestety nie mogą być zrealizowane w przedszkolu. Dlatego zachęcam Was Rodzice do wdrażania tematyki:

1) Dbam o czystość(higiena, stomatolog, lekarz) 16-20.03. 2020

2) Kolory wiosny(wiosenne kwiaty, ptaki powracające na wiosnę, zapoznanie dziecka z wierszem B. Formy "Przyjście wiosny") 23-27.03.2020

W związku z tym zachęcam do wykonania karty pracy z wyżej podaną tematyką. Karty pracy dostępne są na stronach internetowych.

Dla chętnych zajęcia gospodarcze: zakładamy zielony ogródek(sadzenie do wyboru: cebulki kwiatowej, cebuli, pietruszki, fasoli, ziaren owsa lub rzeżuchy)i po wyczekiwanym powrocie do przedszkola przyniesienie swojego zielonego ogródka w celu wspólnej obserwacji i porównanie Waszej pracy.

Wasza pani Ania

 

A oprócz tego zachęcam do codziennego treningu samodzielności:

Samodzielne korzystanie z toalety

Dokładne mycie rąk kilka razy dziennie

Ubieranie rajstop lub skarpet

Nakładanie obuwia

Dmuchanie nosa

Samodzielne spożywanie posiłków łyżką i widelcem

A oprócz tego odpoczywajcie i słuchajcie rodziców. Pani A

 

„Przyjście wiosny” – Bożena Forma

Spojrzał w okno mały Paweł,

a w ogrodzie wiosna,

świeżą trawkę, przebiśniegi

w koszu nam przyniosła.

Obudziła pąki kwiatów

w parku i ogrodzie.

Zapomnijcie moi mili

o śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka

garść ciepłych promieni,

gdy ogrzeję nimi ziemię,

świat się zazieleni.


Poniżej znajduje się link do piosenki:


MASZERUJE WIOSNA