TEREN DZIAŁANIA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Toruniu obejmuje Gminę Miasta Toruń.
Oznacza to, że przyjmujemy dzieci i młodzież uczęszczające do przedszkoli i szkół, których siedziba znajduje się na terenie Gminy Miasta Toruń. Jeśli dzieci lub młodzież nie uczęszczają do żadnego przedszkola lub szkoły wówczas przyjmujemy je, gdy zamieszkują w Toruniu.
GODZINY PRZYJĘĆ - PORADNI
poniedziałek | 8:00 – 16:00 |
wtorek | 8:00 – 16:00 |
środa | 8:00 – 18:00 |
czwartek | 8:00 – 18:00 |
piątek | 8:00 – 14:00 |
DO ZADAŃ PORADNI NALEŻY
- diagnozowanie dzieci i młodzieży;
- udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno- pedagogicznej;
- realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
- organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
POWIERZONE NAM ZADANIA realizujemy poprzez diagnozę, poradnictwo, działalność profilaktyczną oraz udzielanie pomocy bezpośredniej w zakresach:
- gotowości szkolnej dzieci,
- ogólnych lub specyficznych trudności w uczeniu się,
- szczególnych zdolności uczniów poprzez opiniowanie indywidualnego toku i programu nauki,
- poradnictwa zawodowego dla młodzieży młodzieży szkół podstawowych i szkół średnich,
- zaburzeń rozwojowych, w tym różnego rodzaju niepełnosprawności – kształcenie specjalne,
- zaburzeń funkcjonowania dziecka w rodzinie i szkole/przedszkolu – zakłóceń w rozwoju emocjonalnym oraz społecznym,
- zaburzeń rozwoju mowy.
W wyniku przeprowadzonych czynności diagnostycznych formułujemy ustną poradę psychologiczno – pedagogiczną skierowaną do rodzica zawierającą informacje o funkcjonowaniu dziecka oraz wskazówki, jakie formy pomocy byłyby wskazane dla dziecka, w tym także, gdzie tę pomoc można otrzymać. Zazwyczaj formułujemy także opinię lub orzeczenie (dokument w formie pisemnej), opisujące funkcjonowanie dziecka, uwarunkowania i mechanizmy jego aktualnej sytuacji edukacyjnej i/lub wychowawczej oraz zawierające zalecenia i wskazówki do pracy z dzieckiem w domu i placówce oświatowej (szkole/przedszkolu). Określamy także optymalne formy kształcenia.
Kolejnym sposobem realizacji ZADAŃ PORADNI jest wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych (informacje dostępne w zakładce: WSPOMAGANIE SZKÓŁ I PLACÓWEK).
WZÓR FORMULARZA ZGŁOSZENIA DO PORADNI
Rodzicom oferujemy wsparcie w postaci:
- udzielamy porad w zakresie pracy z dzieckiem z trudnościami w nauce, z problemami wychowawczymi, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami w rozwoju, dyslektycznym, z wadą wymowy, z niepełnosprawnościami
- oferujemy pomoc w wyborze szkoły i zawodu
- udzielamy porad indywidualnych dotyczących różnorodnych aspektów wychowania i kształcenia,
- prowadzimy zajęcia warsztatowe
- prowadzimy prelekcje w placówkach oświatowych i w poradni
- realizujemy dyżury pracowników poradni w szkołach w dniach wywiadówek (porady indywidualne)
- udzielamy porad psychologiczno – pedagogicznych w punktach konsultacyjnych (szczegóły w zakładce ogłoszenia/ aktualności)
OFERTA POMOCY BEZPOŚREDNIEJ KIEROWANEJ DO RODZICÓW
Warsztaty / zajęcia psychoedukacyjne:
- Bez klapsa – jak z miłością i szacunkiem wyznaczać dziecku granice – warsztaty psychoedukacyjne
- Szkoła dla rodziców i wychowawców – zajęcia psychoedukacyjne
- Porady, konsultacje, instruktaż logopedyczny
Spotkania tematyczne / prelekcje:
- Jak przygotować dziecko do szkoły?
- Doskonalenie umiejętności matematycznych dziecka
- Jak wspierać rozwój dziecka w wieku przedszkolnym?
- Jak widzi moje dziecko – funkcjonalne wzrokowe możliwości z daną wadą wzroku
- Jak rozmawiać z nastolatkiem?
- Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym
- Wybór szkoły ponadpodstawowej
Konsultacje i porady tematyczne
- Wykorzystanie diagnozy psychologiczno – pedagogicznej w pracy z dzieckiem
- Jak widzi moje dziecko – funkcjonalne możliwości wzrokowe dziecka z wadą wzroku – (indywidualne konsultacje)
- Jak słyszy moje dziecko – funkcjonalne możliwości słuchowe dziecka z wadą słuchu – (indywidualne konsultacje)
- Moje dziecko ma autyzm – co dalej?
Inne formy – prosimy zgłaszać zapotrzebowanie poprzez bezpośredni kontakt (sekretariat).
Zapisy przyjmujemy osobiście w sekretariacie lub rejestracji.
Zachęcamy też do kontaktu telefonicznego w sprawie zgłoszeń nr tel.56 622 29 91 lub mailowego na adres sekretariat@ppp.torun.pl
Komunikat MEiN w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i rodziców.
Szczegółowe informacje – TUTAJ
…
Bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży i opiekunów – wsparcie psychologiczne w sytuacji kryzysu
…
Zachęcamy uczniów przeżywających lęki, napięcia emocjonalne, kłopoty i trudności wpływające na zdrowie psychiczne do skorzystania z bezpłatnej infolinii Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12. Pod tym numerem telefonu młodzi ludzie, a także ich opiekunowie otrzymają bezpłatne i profesjonalnie wsparcie psychologiczne. Do dyspozycji dzieci i młodzieży jest także czat internetowy. Zarówno telefon zaufania, jak i czat zapewniają pełną dyskrecję oraz anonimowość i są dostępne siedem dni w tygodniu przez całą dobę.
Telefon zaufania i bezpłatny czat internetowy dla uczniów przeżywających trudności
Młodzi ludzie, którzy przeżywają trudności wpływające na zdrowie psychiczne, mogą skorzystać z bezpłatnego telefonu zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Dzwoniąc pod numer 800 12 12 12, otrzymają profesjonalne wsparcie psychologiczne. Rozmówcy będą mieli zapewnioną dyskrecję i anonimowość
Dzieci i młodzież mogą skorzystać także z czatu internetowego. Nie wymaga on logowania oraz instalowania żadnej aplikacji.
Telefon i czat są czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu!
Więcej informacji na temat Dziecięcego telefonu Zaufania można znaleźć na stronie Rzecznika Praw Dziecka.