Organizacja pracy
Ramowy rozkład dnia
(dzieci 3-4 letnie)
6:00‐8:00- Schodzenie się dzieci, gry i zabawy dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję. Działania wspomagające rozwój dziecka‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.
8:00‐8:30-Zabawa ruchowa. Czynności higieniczno‐ porządkowe, przygotowanie do posiłku.
8:30‐9:00 - Śniadanie oraz przygotowanie do zajęć programowych.
9:00‐9:30 - Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, społecznej).
9:30‐12:00 - Swobodne zabawy organizowane na terenie przedszkolnym, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych
i sprzętu sportowego. Gry i zabawy w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych. Czynności higieniczno – porządkowe przygotowujące do posiłku.
12:00-12:30 - Obiad
12:30-13.30 -Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, bajkoterapia, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub zaproszonych gości, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Swobodna zabawa dzieci w sali, tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności. Czynności higieniczno ‐porządkowe oraz przygotowanie do posiłku.
13:30‐14:00 -Podwieczorek
14:00‐15:30 -Kontynuacja działalności edukacyjnej: tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka, praca wyrównawcza, indywidualna z dziećmi, praca z dzieckiem zdolnym.
15.30-16.30 - Własna aktywność dzieci: - zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, teatralne, stolikowe i inne w kącikach zainteresowań, czynności porządkowe w sali, rozchodzenie się dzieci do domów.
Ramowy rozkład dnia
(dzieci 5-6 letnie)
6:00‐8:00- Schodzenie się dzieci, gry i zabawy dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję. Działania wspomagające rozwój dziecka‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.
8:00‐8:30- Zestaw ćwiczeń porannych. Czynności higieniczno‐ porządkowe, przygotowanie do posiłku.
8:30‐9:00 - Śniadanie oraz przygotowanie do zajęć programowych.
9:00‐10:00 - Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, społecznej i matematycznej).
10:00‐12:00 - Swobodne zabawy organizowane na terenie przedszkolnym, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego. Gry i zabawy w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych. Czynności higieniczno – porządkowe przygotowujące do posiłku.
12:00-12:30 - Obiad
12:30-13.30 -Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, bajkoterapia, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub zaproszonych gości, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Swobodna zabawa dzieci w sali, tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności. Czynności higieniczno ‐porządkowe oraz przygotowanie do posiłku.
13:30‐14:00 -Podwieczorek
14:00‐15:30- Kontynuacja działalności edukacyjnej:
- tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka, praca wyrównawcza, indywidualna z dziećmi, praca z dzieckiem zdolnym.
15.30-16.30- Własna aktywność dzieci: zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, teatralne, stolikowe i inne w kącikach zainteresowań, czynności porządkowe w sali, rozchodzenie się dzieci do domów.